Nowe przepisy w transporcie drogowym

Katarzyna Kosicka-Polak, partner i radca prawny w MKZ Partnerzy wypowiedziała się na temat Pakietu Mobilności w artykule Doroty Kaczyńskiej „Zmiany w przepisach osłabią sektor TSL” opublikowanym w dodatku transportowym do „Pulsu Biznesu”.

Fragment artykułu

– Gdy Pakiet Mobilności w końcu zostanie przyjęty, nietrudno wyobrazić sobie wzrost kosztów u polskich przedsiębiorców, którzy będą musieli wypłacać wynagrodzenia według stawek obowiązujących w bogatszych państwach Zachodu. Oczywiście nowe przepisy będą korzystne dla naszych kierowców, ponieważ zarobią tyle co np. francuscy, czyli więcej. Jednak przez to polskie firmy staną się mniej konkurencyjne i w związku z tym część z nich może zakończyć działalność, a tym samym — przestać zatrudniać pracowników — twierdzi Katarzyna Kosicka-Polak, radca prawny z kancelarii MKZ Partnerzy.
Z uwagi na rozbieżność interesów państw UE, na decyzję w sprawie Pakietu Mobilności trzeba będzie jeszcze poczekać. Za to w prawie polskim zaczęły obowiązywać przepisy, które znacznie restrykcyjnej traktują kwestie transportu.
– Od 3 września 2018 r. zaczęła obowiązywać ustawa o tachografach oraz zmiany w ustawie o transporcie drogowym, m.in. dotyczące kar za fałszowanie ewidencji czasu pracy — przypomina Katarzyna Kosicka-Polak.